Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Edzés otthon

2009.04.09

Edzés otthon 
 

Egy kis fittséghez, izomfejlesztéshez nincs feltétlen szükség konditeremre, sportklubra, ám annál inkább akaraterőre. A következőben néhány kar- és lábizom gyakorlatot ajánlunk, melyek otthon is végezhetőek. A karizom gyakorlatokhoz használjunk 1,5 kg-os súlyzókat. Naponta ismételjük a gyakorlatsorozatot. Az egyes elemeket nyolcszor ismételjük.

Vállizom és mellizom: Álljunk terpeszállásba, térdünk legyen egyenes, és hátunkat tartsuk egyenesen. Könyökben behajlított karunkat emeljük vállmagasságba, és tárjuk szét. A gyakorlat abból áll, hogy behajlított karunkat lassan összezárjuk, a két alkar összeér, majd kinyitjuk. Ügyeljünk arra, hogy karunk ne kerüljön vállmagasság felé. Tartsuk mindig ugyanolyan magasságban.


Vállizom: Álljunk terpeszállásba, térdünk legyen egyenes, és hátunkat is tartsuk egyenesen. Karunkat emeljük vállmagasságba, majd könyökünket 90 fokban hajlítsuk be törzsünk felé. A gyakorlat során behajlított karunkat engedjük le oldalunkhoz, majd emeljük vissza.


Bicepsz: Álljunk terpeszállásba, térdünk legyen egyenes, és hátunkat tartsuk egyenesen. Karunkat engedjük magunk elé, úgy hogy a tenyér a súlyzóval befelé néz. A gyakorlat során hajlítsuk be könyökünket, és emeljük az alkart, majd engedjük vissza. Óvatosan engedjük vissza karunkat, mert az ízületek könnyen sérülhetnek.


Farizom és feszítő combizom: Álljunk kis terpeszbe. Egyenes háttal dőljünk előre, karunkat nyújtsuk előre, és hajlítsuk be térdeinket. A felső lábszár és az alsó lábszár 90 fokos szöget tár be Rugózzunk aprókat.


Hajlító combizom: Álljunk zárt lábbal egyenes tartásban, egyenes térddel. Kezünket tegyük csípőre, a farizmokat feszítsük meg. Emeljük fel 90 fokos szögben jobb lábunkat, majd aprókat tologassunk hátra. A gyakorlatot visszafeszített lábfejjel végezzük. A jobb láb után megismételjük a ballal is.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.